zondag 5 juli 2009

Blogje voor Frank


Blogje voor Frank. Omdat het weer zo'n tijd geleden is dat ik hier wat plaatste. En waar ik zoals mee bezig ben? Met deze vooral. Dit is de eerste van de serie van vrouwelijk naakten waarmee ik (naast zo af en toe een portret) voorlopig zoet zal zijn. Ben met een model het bos in gegaan en heb een paar mooie foto's geschoten.Heb de beste foto's geselecteerd, wat bewerkt en uitgesneden. En nu maar schilderen. 80x60 cm, olieverf op paneel. Dit is de monochrome onderschildering in wording. Die moet eerst helemaal goed zijn voordat het kleuren in olieverflaagjes gaat beginnen. Zal er wel een half jaar mee bezig zijn denk ik. Maar dan heb je ook wat.....Verder is het schilderij van Fred bijna af. Maar dat moet nu even 'rijpen' voor ik er de laatste hand aan leg. Ik heb ook de teksten en foto's aangeleverd voor het boek van Nederlandse portretschilders dat na de zomer uitkomt. En ten slotte heb ik een opdracht voor twee kinderportretten gekregen. Hoef me dus niet te vervelen deze zomermaanden.

Als je op de foto dubbelklikt zie je het werk wat beter.

Groetjes, Maurits.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou, Frank is erg onder de indruk hoor!! Gaaf en wat een fijne omgeving waar het model in ligt. Geweldig! Dit gaat heel mooi worden!
Veel plezier komende tijd!!

Gr Frank