woensdag 17 december 2008

Knoop doorgehakt


Zo, ik heb al mijn abstracte en figuratieve werken van mijn site gehaald. Heb de knoop doorgehakt en ga alleen nog maar verder met het (sur)realistische werk. Zat er aan te komen natuurlijk. Over een paar weken zet ik weer wat nieuwe werk op mijn site. Een stuk of acht nieuwe (sur)realistische schilderijen. Waaronder ook een paar schilderijen van een nieuwe serie waar ik voorlopig mee verder ga. Geschilderd in olieverf en volgens de 'oude meesters technieken'. Ten minste: ik ben bezig met een eerste poging in die richting. Glaceren, gelaagd schilderen. Geweldig wat een effect je daar mee kunt bereiken. Maar wel even anders dan anders. Naast oude meesters zijn er ook jonge meesters. Kijk eens naar de -wat mij betreft- een van de grootste schilders van deze tijd: www.eddystevens.be. Hoe bestaat het dat een mens zo kan schilderen?

Groet, Maurits.

Geen opmerkingen: